ЖУРИ

  • Нешка Робева

    Нешка Робева

    Нешка Робева е най-известният български треньор по художествена гимнастика и един от най-големите съвременни хореограф. През 1966 г. завършва Държавното хореографско училище със специалност „Български фолклорни танци”. От 1966 до 1973 г. е национален състезател по художествена гимнастика, като взема участие в четири световни първенства. От 1974 до 1999 г. е треньор на българския национален отбор по художествена гимнастика и този период завинаги ще остане в историята на спорта като „Златния век” на българската гимастическа школа. От 1993 до 1997 Нешка Робева е член на Европейския Парламент по Гимнастика. През 1988 г. тя е хореограф-постановчик на танците в игралния филм „Акатамус” на режисьора Георги Дюлгеров. Робева е режисьор, сценарист, хореограф и продуцент на няколко авторски и изключително иновативни танцови спектакли, които съчетават в себе си гимнастика и различни видове танци.

  • Йорданка Христова

    Йорданка Христова

    Йорданка Христова, една от легендите на българската поп музика, е родена на 10 септември в София. Дебютира на голямата сцена през 1964 година като възпитаничка на първия випуск професионални изпълнители в България в класа на Милчо Левиев. Първият и запис е Серенада по музика Иван Маринов през 1963г. Гастролирала е в 36 държави. В репертоара си от над 350 песни има изпълнения на 15 езика. Два от шестнайсетте й албума са изцяло на испански език, а „Тути-фрути” - с евъгрийни на няколко езика. Йорданка Христова е носител на множество награди и отличия. Тя участва в над хиляда самостоятелни спектакли. През 2004 г. получава годишната награда за цялостен принос към българската музика на телевизия ММ.

  • Васил Найденов

    Васил Найденов

    Васил Найденов е роден на 3 септември. Завършва Естрадния отдел на Музикалната академия, специалност пиано, през 1973. Звездата му изгрява през 1979, когато печели Първа награда на фестивала "Златният Орфей", а песента от филма "Адаптация" (м. Митко Щерев) е обявена за "Мелодия на годината". Докато чака своя звезден миг, Васил Найденов работи като пианист и вокалист цели десет години. Още от 1969 е в "Златни струни", а в началото на 70-те за кратко време се включва в оркестъра на Бисер Киров. Следва "Диана Експрес" и "Тангра". През 80-те песните, изпълнявани от Васил Найденов, продължават да печелят награди. Найденов завоюва признания на международни конкурси като изпълнител. През 1990 работи с балета на Алла Пугачова "Телефон", а съвместните му изяви включват дуети със Силвия Кацарова и концерти с Бони Тейлър.

  • Татяна Лолова

    Татяна Лолова

    Татяна Лолова е родена на 10 февруари в София. Майка й е от руско-украински произход. Интересът към театъра и актьорството получава от чичо си Желязко Лолов, който носи същото име като бащата на актрисата. Популярността й за първи път идва не толкова от театъра, колкото от радиото (което в онези години се слуша много повече от днес) и по-точно от чудесните предавания на редакция „Хумор, сатира и забава”. Татяна е една от основателките на трупата на Сатиричния театър. В екипа на Сатирата работи повече от две десетилетия. Играе в Баня и Дървеницана Маяковски, Импровизация на Радой Ралин и Валери Петров, Беатриче в Много шум за нищо, Когато розите танцуват и Сняг на Валери Петров, Женитба на Гогол и други. Снимала се е в над 30 филма, сред които А бяхме млади, Семейство Калинкови (телевизионен сериал), Птици и хрътки, Сиромашко лято, Звезди в косите, сълзи в очите, Константин Философ, Любовни сънища, Големанов, Разговор с птици, След края на света. В този сложен живот не всичко е радост, любов и лудост, беше казала неотдавна Татяна Лолова. Но като си помисля, аз съм човек с късмет и не би трябвало да се оплаквам от нищо. Би трябвало да съм щастлива, че така са ме орисали или че съм накарала орисниците така да ме орисат, защото изпитвам радост, удоволствие и удовлетворение от това, което правя. Но, разбира се, никога нямам насита. Винаги си мисля, че съм могла много повече и по-добре. Това е хубаво, защото е стимул да се върви напред...

 

ТЕМИ ОТ ФОРУМА

ИЗБРАНИ КОМЕНТАРИ